Realitatea Virtuala, Televizoarele 3D, Ochelarii Virtuali si filmarea in 360 de grade

evomag.ro

Realitatea Virtuala, Televizoarele 3D, Ochelarii Virtuali si filmarea in 360 de grade. Realitatea virtuală este cea mai hot tehnologie in momentul de faţă, iar întrebarea de pe buzele tuturor este: la ce va folosi şi va fi ea adoptată de piaţă? Răspunsurile sunt complicate, dar miza este ca VR să nu aibă aceaşi soartă ca tehnologia 3D. Sau poate ăsta ar fi avantajul său.

Acum câţiva ani, majoritatea producătorilor au venit cu tehnologii 3D pentru televizoare, ba chiar se lucra şi la telefoane care să promoveze astfel de lucruri. Cu toate acestea, odată adusă în sufragerie, nu ar fi prins. Oamenii nu voiau să descarce conţinut tridimensional, poate şi pentru că erau costuri mai mari, filmele nu se vedeau neapărat mai bine, iar experienţa era obositoare.

Realitatea Virtuala, Televizoarele 3D, Ochelarii Virtuali si filmarea in 360 de grade

Realitatea Virtuala, Televizoarele 3D, Ochelarii Virtuali si filmarea in 360 de grade

Televizorul a rămas un hub central al apartamentului, dar fără prezenţa ochelarilor 3D, diferenţele făcându-se pe parte de rezoluţie 4K UHDecran curbat sau ecranul OLED al Smart TV-urilor. Ba chiar s-au promovat şi jocuri care să poată fi jucate în doi, fiecare văzând o altă imagine de ecran. Teoretic interesant, în practică nu a prins.

Aşadar, riscă realitatea virtuală să fie viitorul 3D? Va intra în casa noastră şi se va prăfui pe vreun raft? Am încercat după Mobile World Congress  Samsung Gear VR împreună cu un Samsung Galaxy S7 Edge. Aplicaţiile sunt limitate la cele din magazinul oferit de Oculus, firma care a fabricat acea cască de realitate virtuală. Câteva videoclipuri, o serie de jocuri şi Street View de la Google. Mi-a luat cam 40 de minute să consum conţinutul de care aveam nevoie, cel gratuity. Dincolo de asta, erau multe aplicaţii plătite, dar nimic nu m-a convins să îmi dau banii pe aşa ceva. De atunci casca de realitate virtuală şade pe dulap. Şi poate nu e chiar un lucru rău. Poate realitatea virtuală nu are ce căuta în viaţa noastră ca un instrument asemănător telefoanelor. Atunci?

Realitatea virtuală, promovată de Facebook şi Google, are şansa de a fi un instrument foarte bun pentru industria publicităţii, odată cu lansarea unor noi produse sau a unor filme. De asemenea, se pot crea evenimente spectaculoase dacă distribui căşti şi telefoane participanţilor. Aşadar, vorbim mai mult de folosirea în sensul în care este folosit 3D-ul astăzi, doar în cinematografe.

Odată cu apariţia camerelor care filmează 360 de grade, conţinutul va exista pentru căştile de realitate virtuală, dar urmărirea de clipuri nu este o activitate de izolare. Problema tehnologiei virtuale este că izolează consumatorul în spatele căştii. Ştiţi care a fost prima întrebare a jurnaliştilor prezenţi în sală atunci când Samsung a lansat Galaxy S7 Edge la Barcelona? “Dacă suntem obligaţi să urmărim lansarea cu Gear VR pe cap, cum mai facem noi live text” Şi era legitim. Astăzi YouTube este consumat de utilizatpri pentru ca poate fi urmărit pe laptop, pe mobil, poate fi auzit, dar poţi să faci şi altceva în acel timp. Realitatea virtuală izolează, nu e nicio îndoială. Iar orice activitate izolantă, care nu permite multitasking-ul, nu poate fi adoptată pe scară largă, la fel ca tehnologia 3D. Rămâne de văzut.

Un articol de Vlad Andriescu. Scrie despre tehnologie de trei ani şi încearcă să se pună în pielea consumatorului obişnuit.

Scris de : Reviewer

Distribuie acest articol pe

Trimite comentariul